Isnin, 4 Mac 2013

About me



Aku dah wat entry pasal kenapa aku bukak blog ni. Pada yang miss, boleh rujuk kat sini. (http://seksologi101.blogspot.com/2013/03/pengenalan.html)

Dari entry yang lepas, sure ada yang tertanya2 siapa aku yang sebenarnya. Cukuplah korang kenal aku sebagai Mr. H. Bukan aku takut nk dedahkan siapa diri aku yang sebenar, Cuma rasanya aku nk korang hargai apa yang aku tulis, berbanding hargai siapa aku.



Patient aku panggil aku Doktor H, ada jugak yang wat lawak panggil aku Doktor House. Ala,siri tv doctor yang sangat genius tu. Tapi masa kat Melbourne dan Manchester (yup, tempat bola sepak tu) dulu, orang tak panggil pemegang Medical Doctorate ni sebagai ‘Doktor’. Diorang prefer panggil nama. Macam aku, disebabkan nama melayu yang boleh menyebabkan lidah mat saleh2 kat sana tergeliat (betul ke word melayu aku ni?), so aku introduce diri aku sebagai H. “Hi, I’m H.””Horatio?” Wahahaha. Sure sesapa yang ikut cerita CSI:Miami tu kenal kan? Muka kerek je bila nk solve kes.

Melalut dah ni, back to business. Ok, aku sebenarnya seorang lulusan Doktor dari UPM. Medical tau, bukan PhD? Tapi aku ada Master in Sexology wat di USA (sebab kat Malaysia n ink carik sexologist cukup payah.) Sure ada yang tanya, “Kan kat tv tu banyak pakar sakit tuan dan pakar sakit puan?” Yup, that’s correct. Kalau nk explain secara ilmiah nya, mungkin makan masa, tapi aku lebih suka guna terminology yang ni. Pakar sakit puan/tuan dan sexologist bezanya seperti pembuat bahagian enjin dan juga seorang mekanik. Pembuat bahagian enjin boleh mengenali semua parts yang ada dalam enjin. Sebut je, sure dia tahu apa masalah biasa parts tu dan di mana kedudukan parts tu dalam enjin. Mekanik pulak, tahu setting enjin yang dah siap supaya performancenya tip-top. Kalau semput2 dia tahu camna nk setting balik enjin tu. Ok tak terminology aku? Hehehehe.

Kesimpulannya, aku seorang mekanik seks. (Wow)

Wassalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Takkan baca je? Komen ler sket..hehehehe